HTML

Kóczy játékelmélet blogja

Tudomány, gazdaság, játékelmélet

Friss topikok

  • maxval balcán bircaman: Én úgy tudom - a ballib médiákból - hogy a nem szavazók NEM szavazót jelentenek, hiszen pl. az ide... (2018.09.19. 05:36) Ki, hol és hogyan tartózkodik?
  • henceg new era: Brilliáns kifejtés, valóban. (2018.07.13. 11:59) Focielmélet
  • Neruo: "Magyarország egy konzervatív, keresztény ország." Ez egy nem túl alátámasztott kijelentés, de ok... (2018.05.16. 12:12) Megnézni a választókat
  • s: @maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Faszért hallgatod? (2018.04.05. 15:24) Taktikai szavazás és egyensúly
  • chrisred: @/ms: Visszakanyarodtunk nagyjából ahhoz a verzióhoz, amit az elején állítottam, csak egy kicsit m... (2017.10.05. 05:36) Brutális burjánzás a Bundestagban

Olvasni csak lassan...?

2011.01.14. 15:30 Kóczy László

Érdekes hírt hozott le az Index. A nehezebben olvasható betűtípussal (pl. Comic Sans) készült jegyzetből tanulva jobb iskolai eredmények születtek!

Ez már önmagában is egy jópofa hír (pont jó így péntek délután) és az ember elgondolkodik, hogy mi lehet a mechanizmus, ami a jobb eredményekhez vezetett. Azt a vélekedést például elvetették, hogy az újfajta betűk érdekesebbé tették volna a tanulást - egyrészt az újdonság-hatás a kísérlet ideje alatt hamar elmúlt volna, másrészt a hallgatók nem szerették jobban a tárgyakat pusztán a másfajta betűtípus miatt.

Így laikusként csak arra tudok gondolni, hogy a könnyebben olvasható anyagon könnyebben átsiklik az ember szeme és a gyors olvasás közben kevesebb marad meg, mintha ugyanazt a szöveget lassan, odafigyelve kellene átvenni. Ezt neked LaTeX, meg a tökéletes betűtípusaid!

Lehet, hogy a következő working papert már valami ilyen fontban írom, mint a képen látható? Csak attól félek, akkor senki nem fogja elolvasni...

1 komment

Címkék: oktatás latex betűtípus

A bejegyzés trackback címe:

https://koczy.blog.hu/api/trackback/id/tr752583569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoltanvarju · http://szamitogepesnyelveszet.blogspot.com/ 2011.01.14. 16:17:09

"it is worth noting that we sampled fonts that are within the normal variation used in textbooks and classroom environments. So, while the disfluent fonts were less typical than our fluent fonts, they were not extreme as
to cause them to stand out as unusual." Ennek fényében talán az illusztráció túlzó :D

Érdemes azt is megjegyezni hogy az olvasás felülről irányított folyamat (is), nem betűnként olvasunk, hanem gyakran egy egész szót, szókapcsolatokat ismerünk fel egyben. Ha sok idegen szóval találkozik az ember hajlamos "elferdíteni" hasonló okokból (pl Fábry Sándor egyik bohózatában azt ecseteli hogy a neoprene-nek nincs értelme, ellenben a neoprémnek van). Tkp. ennek a folyamatnak "tesznek keresztbe" a font váltással. Ha sikerül kikapcsolni a hamis előrejelzéseket, akkor jobban rögzülhet az új anyag.

Azonban szerintem kérdéses a tanulmány második kísérlete. Jó tanulókon, jó iskolában, a fehér középosztály gyerekeit vizsgálva nem csoda hogy ilyen szép eredményeket kapnak.