HTML

Kóczy játékelmélet blogja

Tudomány, gazdaság, játékelmélet

Friss topikok

  • MAXVAL bircaman közíró: Én úgy tudom - a ballib médiákból - hogy a nem szavazók NEM szavazót jelentenek, hiszen pl. az ide... (2018.09.19. 05:36) Ki, hol és hogyan tartózkodik?
  • henceg new era: Brilliáns kifejtés, valóban. (2018.07.13. 11:59) Focielmélet
  • Neruo: "Magyarország egy konzervatív, keresztény ország." Ez egy nem túl alátámasztott kijelentés, de ok... (2018.05.16. 12:12) Megnézni a választókat
  • s: @maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Faszért hallgatod? (2018.04.05. 15:24) Taktikai szavazás és egyensúly
  • chrisred: @/ms: Visszakanyarodtunk nagyjából ahhoz a verzióhoz, amit az elején állítottam, csak egy kicsit m... (2017.10.05. 05:36) Brutális burjánzás a Bundestagban

Deep impact

2011.08.10. 08:00 Kóczy László

Azt, hogy a blogok révén olyanokhoz eljutnak hírek, cikkek, tudományos eredmények, akikhez korábban soha, eddig is sejtettük. David McKenzie és Berk Özler legutóbbi blogbejegyzésükben ökonometriai módszerekkel elemzik a nyilvánvalót és kihozzák, hogy a legolvasottabb blogokban említést nyert cikkek brutális -tranziens- olvasottságot érnek el.

A sok szöveg helyett kezdjük rögtön egy ábrával. Ez egy, a Freakonomics blogban hivatkozott cikk statisztikáit mutatja. Az adatok a RePEc-ből származnak, a havonta számolt absztrakt-megtekintést és cikk-letöltést mutatják (jobb illetve bal oldali skála).

 Jól látható, hogy a kérdéses cikk egy hónap alatt nagyobb látogatottságot kapott, mint máskor több év alatt. Kérdés persze, hogy mi volt előbb: a cikk körüli felhajts, vagy a blogbejegyzés: azaz azért ír a blog a cikkről, mert mindenki erről beszél, vagy azért nézi mindenki a cikket, mert a blogot egyszerűen ilyen sokan olvassák. ennek a hatásnak a vizsgálatára egy egyszerű ökonometriai modell került felírásra:

 Ez nem éppen rocket science, ahogy az amerikai filmekben mondják, valami olyasmit vizsgálunk, hogy a t hónapban mért látogatottságot a t, a t-1 és a t+1 hónapokban való blogmegjelenésekkel magyarázzuk, ahol a blogmegjelenésket csak a 6 vezető gazdasági blogban vizsgálták (praktikus okokból).

Mint kiderült a következő hónapban való blogmegjelenés nem növeli a látogatások számát, az aktuális és -kisebb mértékben- az előző hónapi viszont igen, tehát a felhajtást egyértelműen a blogok okozzák. Bár a hatás óriási, a szerzők megjegyzik, hogy a blogok olvasóinak csak igen kicsi része, 1-2% nézi meg a hivatkozott cikkeket. Az ilyen letöltésekből származó plusz hivatkozások számának becslésésre pedig már nem is vállalkoznak. 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog web hivatkozás világbank publikáció ökonometria impakt faktor

A bejegyzés trackback címe:

https://koczy.blog.hu/api/trackback/id/tr433135560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.