Hogyan működik? Kutatás
2010. augusztus 27. írta: Kóczy László

Hogyan működik? Kutatás

Képes kalauz kutatóknak

A legnehezebb dolog elmagyarázni, hogy mi a kutatás. Egy interjúban Lovász László mesélte, hogy milyen nehéz megértetnie saját családjával is, hogy ő éppen kutat, miközben látszólag egy pamlagon hever és a mennyezetet nézi. 

Ma kaptam ezt a remek, és rendkívül vizuális leírást, amivel Matt Might felkészíti doktoranduszait a kutatásra. Régi motorosoknak is melegen ajánlott...

A fordításban követem a szerző közvetlen stílusát:

Képzelj el egy kört, ami az emberiség összes tudását tartalmazza!

Az általános iskolában ebből megismersz egy keveset:

A középiskola végére már egy kicsit többet tudsz:

Az alapképzés során szaktudásra teszel szert:

A mesterképzés elmélyíti ezt a specializációt:

A szakirodalom megismerése eljuttat az emberiség tudásának végső határáig:

Most, hogy itt vagy, erre a területre fókuszálsz:

Feszegeted a határt vagy pár évig:

Míg egyik nap megadja magát:

 

Azt a dudort, amit csináltál, nos, azt hívják doktorinak:

Persze mostanra máshogy látod a világot:

Szóval ne felejtsd el az eredeti képet:

A bejegyzés trackback címe:

https://koczy.blog.hu/api/trackback/id/tr992252613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kőbányai 2010.09.03. 06:09:40

Jánossy, az atomfizikus, ugyanerről panaszkodott, - fekve "dolgoizik" (azaz fejben). Nálam ue. hajnalban, félálomban, csak rögvest fel kell kelnem és leirnom ami gondolatviharként "átvonul" ,mert elfelejtem.
Másrészt viszont csak irásban tudok "gondolkozni" vagyis egy ötlet kibomlása csak irásban bir megszületni nekem. Az irás viszont 70%-ban szemét, de 30% jó és el lehet rajta indulni.
Klassz a fotó,

kőbányai 2010.09.03. 06:11:15

a fenti bejegyzéshez: voltaképp "alma" vagyok, nem tom hogy került ide a "kőbányai", de mindegy, almát nem engedi a rendszer, szia, alma

Kóczy László · http://koczy.blog.hu 2010.09.09. 01:16:21

@kőbányai: Ismerős a probléma. Volt olyan tétel, amit fejben százszor is bizonyítottam, de a leírással még mindig kínlódom.

A fotót a netről halásztam, de úgy gondoltam a távirányítóval különösen találó...
süti beállítások módosítása