Egy tegnapi cikk szerint a tolvaj a tárolóból mindig a szélső biciklit viszi el. A cikk írója is felveti: "ha senki nem akar a tároló szélén lenni, akkor ezt így hogy?” A probléma nem is olyan egyszerű.
Mivel a szélére senki nem akar lakatolni, a szélső helyek üresen maradnak, tehát az eggyel beljebbi válik szélsővé, így, akár Romhányi versében, ahol a kecske csak a káposzta külső leveleit eszi meg, de "erre eme beljebb elhelyezett levelek lettek fedelek", s a káposzta szépen elfogy, itt is elfogynak a biztonságos parkolóhelyek.
A kerékpárt mégis el kell valahol helyezni.
A legegyszerűbb esetben van egy üres tároló, amit szép lassan feltöltenek a biciklik. Nyilván a szélső helyek telnek meg utoljára (mégis jobb ide tenni, mint a lámpaoszlophoz), így az eggyel beljebb levő helyek lesznek a legtovább védtelenek: ha tehetjük, tegyük ennél beljebb a biciklit.. és így tovább: feltéve, hogy a többi biciklista is olvasta ezt a cikket, az első biciklit középre kell tenni, s minden továbbit a közepéhez minél közelebb, mert így lesz leghamarabb védett mindkét oldalról.
A biciklista ugyanakkor nem csak lerakja a járgányát, hanem el is viszi, így egy idő után egy félig teli tárolóval találkozunk, ahol itt is, ott is vannak üresedések. Az, hogy a legszélére ne rakjuk, továbbra is érvényes. Két mindkét oldalról védett üres hely közül a közepéhez közelebb állót válasszuk. Arra a kérdésere, hogy mi a jobb: egy mindkét oldalról védett, szélén elhelyezkedő üresedés, vagy a közepén több üres hely közül az egyik, már nem egyértelmű a válasz és függ a folyamat paramétereitől: milyen a cserélődés sebessége és iránya. Ha több üres hely is van kb. középen, én ebből arra következtetnék, hogy inkább fogynak a biciklik, így ha a széléhez közel rakom, akkor könnyen legszélsővé válhatok. Tehát itt is a közepére célszerű igazodni, de az üres helyek sorának a középponthoz közelebb eső széléhez raknám.
Mi van akkor, ha a tároló legszélén van egy szem bicikli? Ha az illető tulajdonos is olvasta ezt a bejegyzést, akkor nyilván egy teljesen zsúfolt tárolóba érkezett, ahonnét időközben mindenki más elvitte a járgányát. Ha arra számítunk, hogy ő is hamarosan elviszi, vagy ha várhatóan sokan érkeznek (kora reggel van, elsőnek érkeztem a munkahelyemre) akkor legegyszerűbb középre rakni. Ha a napszak miatt egyszerűen elhagyatott a tároló, legjobb a másik bicikli mellé tenni a sajátunkat: az esetleges később érkezők hamarosan teljesen körbevesznek. Ha viszont várhatóan ez az egy szem bicikli is elmegy, akkor jó eséllyel úgyis a szélén leszünk.
Mi van, ha nincs közép? Elképzelhetünk egy kör alakú, vagy egy nagyon (végtelen) hosszú egyenes biciklitárolót. Ezekben az esetekben valamiféle csomósodási pontot kell keresni, ahol sűrűbben állnak a biciklik. Ez a pont persze vándorolhat: elég azt elképzelnünk, hogy az érkező biciklik mindig a sornak ugyanarra a végére parkolnak és mindenki ugyanannyit marad. Mivel itt nincs szélső hely, nincs a szélén álló egy szem bringa dilemmája sem: mindig a sűrűjébe kell parkolni,